Zum Auspuff , dröhnen tut er auf jedenfall in keinem Bereich & bei keiner Drehzahl.
So laut wie ich ihn Gestern Abend im Verdacht hatte ist er trotzdem nicht,
war heute um 05h30 abgehauen um freie Strassen zu haben.
Nur in den Dörfern muss man am Besten mit 50km/h ab dem 4ten durchfahren,
im 3ten macht er sich schon hörbach.
Muss das ganze mal als Aussenstehenden beobachten, & jemanden anders fahren lassen,
wie laut es beim Vorbeifahren wirklich ist.
Ich hab ja noch den Schalldämpfer mitbestellt , der im Endrohr eingeschraubt wird.
[Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/20Eyqoq.jpg]
Zum Innenleben, wird bei Good-Win wird so erklärt :
http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/61-1733.html
The secret to getting all this fun without the pain of drone on decel is the exclusive Helmholtz chamber included in this design. In fact, this design is ALL Helmholtz and no traditional sound absorbing materials unless you get the optional race baffle. How did we do it? We outfitted our 2016 with a computer and sound spectrum analyzer and microphones and drove it under varying conditions and loads with and without muffler. We then use that data and some special software to calculate the particulars of the Helmholtz chamber to precisely knock down the frequencies we do not want to hear in the car while allowing the good throaty burble fun sounds to pass through. In brief, FUN when you want it, and mild when just cruising.